تجاوز إلى المحتوى الرئيسي
منة عرفة ومحمود المهدي
منة عرفة ومحمود المهدي

منة عرفة تنفصل عن خطيبها بعد طرحهما أغنية "قلبي دق".. ما الذي حدث؟

2021-11-08

بشكل صادم أعلن خطيب الفنانة المصرية منة عرفة ، الفنان محمود المهدي انفصاله عنها قبل فترة بسيطة من موعد حفل زفافهما. 

وفي تفاصيل، نشر محمود المهدي خطيب منة عرفة، عبر خاصية "ستوري" على حسابه الرسمي على "انستغرام" تعليق جاء فيه: "تم الانفصال كل حاجة قسمة ونصيب، وربنا يوفقها في حياتها اللي اختارتها". 

ستوري محمود المهدي

وأردف في "ستوري" أخرى يوضح سبب الانفصال: "الناس اللي بتتصل وتسأل، خلاص كل حاجة قسمة ونصيب، وأنا كراجل شرقي صعيدي، فيه حاجات مش هتنفع معايا، وهتوقفها عن شغلها وحلمها وأصدقائها في الوسط الفني، فأكيد مش هقف في ده، وربنا يكرمها في المجال الفني، وتوصل أعلى حاجة فيه بالتوفيق للجميع". 

ستوري محمود المهدي

وبدورها نشرت منة عرفة عبر خاصية "ستوري" على حساب الرسمي على "انستغرام" وأكدت خبر انفصالهما، وكتبت: "كل شيء قسمة ونصيب، تم الانفصال وربنا يوفق الجميع". 

ستوري منة عرفة

ورغم انفصالهما إلا أنهما مازالا يتابعان بعضهما على مواقع التواصل الاجتماعي، كما أنهما مازالا يحتفظان بجميع الصورة والفيديوهات التي جمعتهما حتى تلك التي نشرت من يوم خطبتهما وعقد القران. 

وكان آخرها قبل أسبوع فيديو لمحمود المهدي ومنة عرفة وهما يرقصان بشكل رومانسي، وتم ارفاقها بالأغنية التي طراحها قبل يومين، وتحمل اسم "قلبي دق"، ورفق الفيديو بتعليق: "انا شوفتك قلبي دق دودودق دودودق.. عشانك قلبت التيك توك منة ❤️" 

أما عن الفنانة المصرية فقد كان آخر صورة نشرتها مع خطيبها قبل 6 أسبوع وأرفقتها برسالة رومانسية جاء فيها: "الي زوجي و رجل احلامي ❤️@mahmoudelmahdyofficial في كل موقف صعب بيعدي علينا بتثبتلي فيه انك رجل مفيش منه كتير و في كل لحظه حلوه بتعدي مابينا بنبهر ب اد ايه انا انسانه محظوظة و ربنا بيحبني عشان رزقني براجل زيك , انت السعادة و الفرحة و الامان الي كنت محرومة منهم عشان مكنتش في حياتي يا حياتي ، انت هديتي من ربنا الي كل يوم و كل لحظة بشكر ربنا عليها🙏🏻، انت العوض الي كنت مستنياه طول حياتي ، غيرتني و غيرت حياتي كلها للاحسن ، جيت بدلت كل الحزن و الوجع و الخوف ب حب و امان و استقرار و زكريات حلوه زيك 😘، انت ارجل و اجدع و احن و احلي راجل انا شفته في حياتي ، ربنا يديمك احلي نعمه في حياتي و يخليك ليا و ميحرمنيش منك و يحميك من كل شر و يسعدك و يفرح قلبك زي ما دايماً بتفرحني ، كل الكلام دا ميوصفش 1% من حبي و احترامي ليك بجد️ بحبك يا توأم الروح و الشكل يا من تنتمي له روحي و وجداني و هويتي". 

آخر أعمال منة عرفة 

طرحت الفنانة المصرية منة عرفة مهرجان "قلبي دق" عبر يوتيوب بمشاركة أبو ليله، ومحمود المهدي.  الأغنية من كلمات حوده الچوكر، توزيع زيزو المايسترو، ومونتاج احمد محروس. 

منة عرفة محمود المهدي انفصال منة عرفة

احدث المقالات