تجاوز إلى المحتوى الرئيسي
ياسمين عبد العزيز
ياسمين عبد العزيز

شقيق ياسمين عبد العزيز يعلن "حالتها خطرة"!

2021-07-18

نشر شقيق الفنانة المصرية ياسمين عبد العزيز عبر حسابه الرسمي على فيسبوك منشور يوضح فيه عن الوضع الصحي لشقيقته. وكتب: "صباح الخير.. انا كل الي هقدر اقوله دالواقتي ادعوا لياسمين حالتها خطره".

ولم يكشف شقيق ياسمين عبد العزيز والذي يدعى وائل عبد العزيز، عن سبب وصولها إلى هذه الحالة أو حتى سبب دخولها إلى المستشفى وإجرائها عملية جراحية.
وكان قد أعلن الفنان أحمد العوضي عن إجراء زوجته لعملية جراحية وطلب من متابعينه الدعاء لها بالشفاء.

ياسمين عبد العزيز وشقيقها

وأرسل لها رسالة مؤثرة عبر حسابه على الفيسبوك وقال: " يمكن ببان  قدامكم دايما قوي.. لكن الحقيقه انا دلوقتي اضعف انسان علي وجه الارض عشان انا روحي مش معايا.. انا ضعيف جدا من غيرك انتي لازم تبقي كويسه ولازم تقومي بالسلامه."

وأضاف: "انا لاول مره اكتب من غير ما اكون مفكر انا بكتب ايه وهكتب ايه.. بس انتي هتقومي ان شاء الله باذن الله عشان انتي وعداني وعد وهتتفذيه.. انا عاوزك تبقي كويسه وتقومي عشان اقولك اني لو كنت ببينلك اني بحبك مره فالحقيقي واللي جوايا اني بحبك الف  مره."

وأردف العوضي: "وانا دلوقتي مش قوي زي ما انتي بتشوفيني انا دلوقتي ضعيف ضعيف جدا.. لحد ما تقوميلي تاني عشان زي ما انتي بتاخدي قوتك مني انا كمان باخد قوتي منك.. قومي عشان انا بحبك..  بحبك اكتر بكتيير من كل الكلام اللي انا كتبته.. اكتر بكتير من كل اللي عدينا بيه مع بعض من ايام حلوه ومواقف صعبه مرت علينا ... اكتر بكتير حتي من الموقف اللي احنا فيه دلوقتي .. انا بحبك."

وختم كلامه: "ادعولها تقوم بالسلامه زي ما انتو دايما بتدعولها بالنجاح والتوفيق .. هي دلوقتي محتاجه دعواتكم."

آخر أعمال ياسمين عبد العزيز

شارك الثنائي ياسمين عبد العزيز وأحمد العوضي بموسم رمضان 2021 من خلال مسلسل "اللي مالوش كبير" وقد لاقى العمل نجاحًا كبيرًا خاصة أنه أول عمل يجمع بينهما بعد إعلان زواجهما.

وتدور أحداثه حول غزل الذي يجبرها والدها على الزواج من رجل أعمال ثري، بالرغم من فارق السن الكبير بينهما، فتضطرها الظروف أن تصبح قاسية وقوية، حتى تتعامل مع المحيطين بها، وتتعرف على الشاب سيف الخديوي وتقع في حبه.
 

ياسمين عبد العزيز أحمد العوضي وائل عبد العزيز

احدث المقالات